Podsumowanie udziału uczniów w projekcie ''Kształcenie w Młodości Sukcesem w Przyszłości'' – rok szkolny 2024/2025
W roku szkolnym 2024/2025 nasza szkoła aktywnie uczestniczyła w projekcie „Kształcenie w Młodości Sukcesem w Przyszłości”, którego celem było wsparcie uczniów w rozwoju ich potencjału edukacyjnego, emocjonalnego i społecznego.
W ramach projektu „Kształcenie w Młodości i Sukcesem w Przyszłości” w naszej szkole prowadzone były zajęcia wspierające rozwój uczniów oraz rozwijające ich pasje i umiejętności.
1. Robotyka dla klas 1-3
Na zajęciach dzieci:
- poznały podstawy budowy i działania robotów;
- uczyły się programować proste roboty przy użyciu przyjaznych dla dzieci narzędzi;
- rozwijały kreatywność, wyobraźnię przestrzenną i logiczne myślenie;
- realizowały małe projekty zespołowe, które uczą współpracy i komunikacji.
2. Robotyka i Programowanie Matematyczne
Podczas tych zajęć uczniowie:
- konstruowali bardziej zaawansowane roboty i urządzenia;
- programowali roboty, wykorzystując wiedzę matematyczną do rozwiązywania zadań praktycznych;
- rozwijali umiejętności analitycznego myślenia i logicznego rozumowania;
3. Terapia Pedagogiczna i Specjalistyczne zajęcia dla dzieci z trudnościami w nauce
Na tych zajęciach dzieci:
- otrzymali indywidualne wsparcie w nauce czytania, pisania i matematyki;
- ćwiczyli koncentrację, pamięć i umiejętności społeczne;
- pracowali nad wyrównywaniem braków edukacyjnych w przyjaznej i bezpiecznej atmosferze korzystając z metod dostosowanych do ich potrzeb, co pozwala zwiększyć pewność siebie i motywację do nauki.
4. Zajęcia z języka angielskiego z wykorzystaniem TIK
Podczas tych zajęć uczniowie:
- uczyli się języka angielskiego korzystając z nowoczesnych technologii i narzędzi cyfrowych;
- rozwijali kompetencje komunikacyjne w praktycznych sytuacjach;
- uczestniczyli w interaktywnych grach, quizach i projektach online;
- poznawali sposoby efektywnego wykorzystania TIK w nauce języków obcych.
Zajęcia prowadzone były przez wykwalifikowanych nauczycieli i specjalistów, którzy dbali o rozwój każdego dziecka, dostosowując metody pracy do jego potrzeb.
Dzięki udziałowi w projekcie uczniowie mieli szansę nie tylko rozwijać swoje zainteresowania, ale także zdobywać umiejętności przydatne w dalszej nauce i życiu codziennym.